Online Kompas – Online marketing

Adverteren op social media

U kunt natuurlijk adverteren op Google maar wat doet u als wij u vertellen, dat er een veel goedkopere oplossing is qua advertenties? Zoals de naam u al doet vermoeden, is social media adverteren eigenlijk wat het woord al zegt, namelijk adverteren op de sociale kanalen zoals Facebook, YouTube, LinkedIn en Instagram. Dit kan vaak voor een relatief goedkoop bedrag. Het voordeel is ook dat u precies uw doelgroep kan pinpointen. U kunt social media advertenties inzetten voor het verhogen van uw conversies of gewoon simpelweg voor het genereren van meer naamsbekendheid.

Adverteren op social media
Social media kanalen

TARGET UW ADVERTENTIE OP LEEFTIJD, TAAL EN BEROEP

Gericht uw klanten benaderen met social media

Met advertenties op de verscheidene social media kanalen, kunt u gericht adverteren. Dit houdt in dat u een specifieke doelgroep kan benaderen. Met deze specifieke manier van targeting zorgt u ervoor, dat u de juiste mensen target met uw boodschap. Zo kunt u de advertenties precies afstemmen op leeftijd, taal, opleiding, relatie, beroep en interessegebieden. Dit scheelt in de kosten en zo weet u zeker dat uw advertenties worden gezien door de juiste doelgroep. De advertenties komen zo dus terecht bij een voor een relevant publiek, waarvan de interesses aansluiten bij uw website of webshop.

Wij zorgen ervoor dat u conversie door het dak heen gaat en dat uw website maximaal rendement haalt. Dit doen wij door zoveel mogelijk bezoekers naar uw website te trekken en het maximale uit deze bezoekers te halen. Dit is dan ook onze recept voor succes. Wij zijn ook nog eens een full-service webdesign bureau. Zo kunnen wij u ook helpen met het ontwerpen van een logo, briefpapier en visitekaartjes. Kortom, wilt u online succes? Wij wijzen u de weg!

VOORDELEN ADVERTEREN OP SOCIAL MEDIA

Waarom kiezen voor adverteren op social media?

Het grootste voordeel van adverteren op social media, is toch wel dat u gebruik kan maken van de specifieke targetingmogelijkheden. Zo kunt u een advertentie op bepaalde hobby’s, algemene interesses en leeftijd afstemmen. U kunt ook adverteren op een bepaalde provincie, regio of stad. Zo kunt u dus als bedrijf super relevant adverteren. U kunt één doelgroep bereiken op het juiste moment. Combineer dit gegeven met een advertentie die u kan ontwerpen voor de doelgroep en u heeft een gouden formule in handen.

NIETS IS PERFECT, ZO OOK NIET ADVERTEREN OP SOCIAL MEDIA

Nadelen van adverteren op social media

Adverteren op social media klinkt als een droom maar er zijn toch zeker ook wel nadelen hoor ik u denken? Jazeker, zo is een heel groot nadeel dat u de klant target en niet andersom. Dit klinkt misschien verwarrend maar we zullen het hieronder aan u uitleggen.

Als u op Google een advertentie plaatst, dan plaatst u deze voor een bepaald zoekwoord waar mensen op zoeken. Iemand zoekt op “slotenmaker Rotterdam” en krijgt meerdere resultaten op Google te zien. Uw advertentie staat bovenaan en de bezoeker klikt op uw advertentie. De bezoeker van uw website heeft dus zelf op een bepaald zoekwoord gezocht en dus direct uw zoekwoord getarget.

Op social media werkt dit eigenlijk andersom. U target een publiek waarvan u denkt dat ze uw advertentie graag willen zien en dus een potentiële bezoeker van uw website of dienst kunnen zijn. U target dus een potentiële bezoeker en niet andersom.

Website basis

vanaf
€ 599,-
Mobiel vriendelijk
Snelle laadtijd
Sociale media integratie
WordPress CMS
WordPress handleiding

Website op maat

vanaf
€ 999,-
Mobiel vriendelijk
Snelle laadtijd
Sociale media integratie
WordPress CMS
WordPress handleiding
Google page speed
WordPress cursus (2 uur)
3 concepten + 2 testmomenten
SEO advies

Webshop

vanaf
€ 1199,-
Mobiel vriendelijk
Snelle laadtijd
Sociale media integratie
Webwinkel functionaliteiten
WordPress handleiding
Google page speed
WordPress cursus (2 uur)
4 concepten + 3 testmomenten
iDEAL integratie

AFREKENMODELLEN SOCIAL MEDIA

Kosten adverteren op social media

U wilt natuurlijk weten wat het adverteren op de verschillende social media platformen u gaat kosten. Dit is helaas niet hoe het werkt. Zo stellen wij voordat we u social media advertising gaan inzetten, gezamenlijk een budget op. Dit budget kan niet overschreden worden waardoor u zeker weet dat een campagne u niet meer gaat kosten als de door uw aangegeven maximale budget. Vervolgens kiest u tussen twee afrekenmodellen:

CPC
CPC betekent cost per click. Dit houdt eigenlijk precies in wat het woord u al doet vermoeden. Als adverteerder betaalt u een prijs per klik, dus als iemand op uw advertentie klikt kost dit een bepaalt bedrag. Dit is het model dat u kiest als het doel is om meer verkeer naar uw website te genereren.

CPM
CPM betekent cost per mille. Dit betekent dat de adverteerder een bepaald bedrag betaald bij het behalen van duizend vertoningen. Dit is het model dat u kiest als het doel is om meer bereik te genereren.

Als u exact wilt weten wat het adverteren op social voor u gaat kosten, vraag dan vrijblijvende offerte aan, of neem vrijblijvend contact met ons op via de telefoon of onze contactformulier.

WELKE DOELEN ZIJN VOOR U INTERESSANT?

Bepaal uw doelen met social media advertising

Een bedrijf, particulier of onderneming kan verschillende redenen hebben om een advertenties op social media te plaatsen. Zo kan de inzet gericht zijn op betrokkenheid van uw doelgroep, met als doel om de activiteit op uw website of webshop te verhogen. Hieronder vindt u enkele van deze doelen op een rijtje:

  • Naamsbekendheid verbeteren
  • Vertrouwen winnen bij uw doelgroep
  • Het realiseren van leads of conversies
  • Potentiële klanten beïnvloeden
  • Uw doelgroep meer betrekken bij uw diensten

EEN MAXIMUM BUDGET? WEL ZO VEILIG!

Geen geld gaat verloren bij adverteren op social media

Omdat er een specifieke groep aan gebruikers wordt benadert, zijn de advertenties die de verschillende social media kanalen aan de gebruiker tonen altijd relevant aan uw onderwerp. Door gebruik te maken van de statistieken kunnen wij tijdens uw campagne bijsturen waar nodig.
  
Zo stelt u bij adverteren op social media zelf een budget op. Dit budget kan ingesteld worden op een dag, week, maand of jaar. De gekozen social media kanaal gaat nooit meer kosten dan het vooraf ingestelde limiet. Bij het instellen zien wij gelijk hoe groot de doelgroep is die u met het gewenste budget kunt bereiken. Hierdoor gaat er dus vrijwel geen geld verloren.

WELKE SOCIAL MEDIA KANAAL IS GESCHIKT VOOR U?

Bepaal zelf uw doelgroep en social media kanalen

Op de verschillende social media platformen worden er veel gegevens verzamelt. Deze gegevens (data) worden gebruikt voor u als adverteerder. Zo weten Facebook, YouTube, Instagram en LinkedIn precies wat de interesses zijn van de gebruiker. Hierdoor kunt u dus na het bepalen wat uw doelgroep is, geheel gericht adverteren. Hieronder vindt u enkele voorbeelden van de media kanalen en wanneer u voor welke social media kanaal kiest:

Facebook: Wilt u mensen naar uw fysieke winkel of webshop of winkel trekken? Dan is Facebook een goede keuze. Facebook is het media kanaal als u iets algemeens kwijt wilt en vooral als dit regionaal gebeurt. Als u een slotenmaker winkel heeft in Rotterdam-West, een Bloemenwinkel in Amsterdam-Oost of een nagelstudio in Den Haag? Facebook is dan een aanrader.

YouTube: Heeft u een commercial of bewegende beelden van uw product? Dan is YouTube natuurlijk het kanaal voor u. Als full-service marketing bureau krijgen wij voornamelijk advertenties van webdesign- en SEO tools. Dit komt omdat er gebruik is gemaakt van cookies. YouTube weet dus precies van de gebruiker (en uw potentiële klant), waar zijn of haar interesses liggen.

Instagram: Heeft u mooie producten te koop? Sieraden, gebakjes, drones, bloemen of design kleding? Dan is Instagram de uitgewezen social media kanaal voor u. Omdat Instagram toch wel is gebaseerd op foto’s en mooie visuals, is Instagram het kanaal om uw mooie producten of website aan te prijzen. Heeft u een wat algemener product? Kies dan voor Facebook.

LinkedIn: Verkoopt u zakelijke diensten? Dan is LinkedIn een goede keus. Zo maken wij ook nog steeds gebruik van het adverteren op LinkedIn. Als doelgroep hebben wij bekozen voor nieuwe bedrijven met een gemiddelde leeftijd van 30 jaar. Zo kunnen wij net opgestarte bedrijven helpen met hun vindbaarheid.

Wij als bloemisten zijn voorzien van een prachtige website. Wij hadden nooit durven dromen dat wij zoveel bestellingen op onze webshop zouden ontvangen, in zo een korte tijd. Online Kompas is een echte aanrader!
Kitty Knol
Bloemtique Bloemen

WEBSITES WAAR WIJ TROTS OP ZIJN​

Een handje voorbeelden van ons werk

#HUISSTIJL #SEO #WEBSITE

Bloemtique Bloemen

Bloemenwinkel voorzien van nieuwe website en huisstijl. 287.01 % groei in organisch verkeer.

#SEO #WEBSITE

Van Hecke Advocaten

Advocatenkantoor voorzien van nieuwe website. 40.12 % groei in organisch verkeer.

#HUISSTIJL #SEA #SEO #WEBSITE

Lockit Slotenmakers

Slotenmaker voorzien van nieuwe website en huisstijl. 523.28 % groei in organisch verkeer.

ONLINE SUCCES? WIJ WIJZEN U DE WEG

Adverteren op social media uitbesteden

Wilt u het adverteren op social media uitbesten aan een professioneel en betrouwbaar bedrijf? Dan bent u bij Online Kompas aan het juiste adres. Mochten wij u overtuigt hebben en starten wij een social media campagne voor u op? Dan wordt u regelmatig op de hoogte gebracht van de resultaten en kunt u altijd bij ons terecht voor tussentijds advies en aanpassingen.

Neem vrijblijvend contact op als u nog vragen heeft. Dit kan zowel telefonisch, met onze contactformulier of via de mail.

EEN BETROUWBAAR INTERNETBUREAU NODIG?

Contactformulier